۰تا۱۰۰ جوشکاری تیگ TIG (جوش آرگون)

۰تا۱۰۰ جوشکاری تیگ TIG (جوش آرگون)
جوشکاری آرگون, جوش کاری آرگون, جوشکاری co2

میخ، پیچ، مهره و واشر آلومینیومی را میتوان به ازای واحد وزن تا سه برابر تعداد قطعات مشابه فولادی ساخت. جوشکاری TIG برای ضخامتهای ۱ تا ۶ میلیمتر مناسب است. جوشکاری آرگون (TIG) علاوه بر جوشکاری قوس فلزی محافظ و جوشکاری MIG / MAG یک روش معمول جوشکاری است. هیچ کدام از آلیاژهای سری ۶۰۰۰ قابلیت جوشکاری به روش TIG را ندارند. لوازم جوش آرگون جوشکاری MIG/MAG با گاز محافظ نیز درواقع همان جوشکاری قوس الکتریکی با گا محافظ شامل دو روش MIG و MAG میباشد. کار کردن در محیط های پر سرو صدا باعث خستگی ، عصبی شدن و تحریک پذیری می شود ؛ در جوشکاری آرگون باید حتما از گوشی محافظ استفاده شود زیرا سر و صدا بالای ۸۵ دسی بل است . در روش جوشکاری آرگون یا همان تنگستن، قوس بین یک الکترود از جنس تنگستن که به سوی محل مورد نظر جوشکاری نشانه گرفته شده است و قطعه کار، در یک محیط خنثی که توسط گاز آرگون یا هلیم تشکیل شده است ایجاد می شود.

جوشکاری آرگون

صدا علاوه بر کاهش شنوائی باعث ایجاد استرس و فشار عصبی ، بالا رفتن فشار خون و بیماری های قلبی می شود . حفاظت کاتدی یک نوع کنترل خوردگی است که در آن یک میله یا صفحه آلومینیومی (آند) برای حفظ و جلوگیری از بین رفتن ساختمان آلومینیومی مورد نظر (کاتد) وجود از بین میرود میله یا صفحه از بین رونده از طریق یک مقاومت الکتریکی به ساختمان مورد حفاظت متصل میگردد. آلومینیوم خالص وقتی که در هوا قرار گیرد بلافاصله با یک لایه چسبنده اکسید آلومینیومی پوشیده میشود، این لایه پوششی، مانع خوردگی میگردد. اگر در اثر سائیدگی این لایه کنده شود بلافاصله دوباره تشکیل میگردد. حرارت حاصل از سوختن این گاز در جوشکاری، برای اتصالات ظریف پرکاربرد تر می باشد. جوشکاری MIG برای ضخامتهای بیش تر از ۴ میلیمتر مناسب است. حالت دستی جوشکاری MIG به عنوان جوشکاری نیمه اتوماتیک شناخته میشود. آرگون گاز بی اثر است و ترکیب شیمایی خاصی تاکنون از این عنصر شناخته نشده است مثل گازهای کریپتون گزنون و رادون. امهی تجارتی هلی آرک یا هلی ولد نیز به دلیل معروفیت نام این سازندگان در خصوص ماشینهی جوش تیگ باعث شده بعضا ین نوع جوشکاری با نام سازندگان هم شناخته شود. این کلمه نام علمی برای تمایل یک قطعه برای متوقف و یا در حالت یکنواخت ماندن مگر اینکه یک نیروی خارجی اعمال گردد میباشد.

از طریق عمل الکتروشیمیایی یک ولتاژ مستقیم جریان تولید میگردد که به جای خوردگی ساختمان مورد نظر باعث خورده شدن آند میشود. پس از تمام شدن قطعات آند، قطعات جدیدی جایگزین میگردد و این عمل معمولاً هر دو تا ده سال بر حسب شدت خوردگی انجام میگیرد. این وسیله با کاستن فشار خروجی گاز کپسول و تنظیم شدت خروجی گاز محافظ از مشعل مقدار فشار گاز خروجی را بین 3 تا 7 بار تنظیم می کند. اگر تا به حال چیزی در مورد رویه های جوشکاری شنیده باشید ، باید بدانید که فرایند جوشکاری به محصولی بستگی دارد که قرار است عمل جوشکاری روی آن صورت گیرد. این روش حفاظت در مقابل خوردگی در لولههای آلومینیومی زیرزمینی مخصوصاً وقتی که فلزات دیگری نیز در خاک وجود داشته باشد مورد استفاده قرار میگیرد. در اين روش قوس الكتريكي و حوضچه مذاب كاملاً براي جوشكاری واضح و آشكار است. یک مفتول آلومینیومی (فلز پر کننده) که توسط اپراتور و با دست هدایت میشود به مذاب تغذیه میشود. برای احتراق قوس به یک الکترود تنگستن در مشعل جوشکاری نیز نیاز دارید. تجهیزات DC برای جوشکاری ورقههای ضخیم نیز وجود دارد اما فقط با جوشکاری اتوماتیک میتوان آن را انجام داد.

زمانیکه شعله از نازل تورچ خارج می گردد.

در حالی که جریان مورد استفاده برای ورقههای فولادی، جریان مستقیم میباشد، جریان مورد استفاده برای جوشکاری آلومینیوم جریان متناوب AC میباشد. معمولا جوشکارها در حین جوشکاری آلومینیوم کمی سردرگم میشوند؛ چرا که استحکام جوش فولاد با فلز پایه یکسان است اما در مورد آلومینیوم این مساله متفاوت است و استحکام منطقه جوش آلومینوم کمتر از ماده پایه است. الکترود تنگستن خالص (سبز رنگ)برای جوش آلومینیوم استفاده می شود و حین جوشکاری پت پت می کند. مولیبدن شرائط خنثی سازی این فولاد را تثبیت می کند و عموما عامل افزایش مقاومت به خوردگی موضعی(Pitting) است. در اینگونه موارد فلز در آب دریا غوطهور میگردد، مانند بدنه پایین کشتیها، که به مقاومت خوردگی بیشتری نیازمند هستند. بدنه تورچ از پلاستیک های عایق مقاوم در برابر حرارت ساخته شده است که اجزای فلزی را پوشش می دهد و عایق حرارت و برق را برای محافظت از جوشکار فراهم می کند. سایر اقلام مورد نیاز برای جوشکاری آرگون روی استیل مانند منبع تغذیه، سیلندر گاز که حاوی گاز آرگون است، تورچ جوشکاری و رگولاتور مانند جوشکاری های معمول می باشد. زمانیکه شعله از نازل تورچ خارج می گردد. سوختگی و ضایعات چشمی می تواند ناشی از مذاب ، تکه های فلز ، جرقه و الکترود داغ باشد . ᠎Th᠎is c​on tent has been  done with the he᠎lp of GSA  Con᠎tent Gen​er at or  DEMO!

گرمای شدید جوشکاری و مذاب و جرقه مربوطه می تواند باعث سوختگی شود . به علاوه گرمای زیاد و مدت طولانی در گرما ماندن می تواند باعث گرمازدگی شود . اثرات طولانی مدت جوشکاری آرگون باعث مشکلات ریوی و حنجره می شود زیرا کارکردن با نیکل ، کروم و بریلیوم خطرناک است . در جوشکاری استیل های کربن دار تنش سطحی باعث نفوذ کمتر جوش می شود که این تنش را با گازهای محافظ جوش دیگر مانند هلیوم یا آرگون نمی توان کاهش داد. تزریق فلز پرکننده از بیرون قوس انجام می گیرد که باعث افزایش کیفیت فلز جوش می گردد. جوشکاری آرگون در اتصال لوله های تحت فشار کاربرد دارد و همچنین برای جوش صفحات ظریف و نازک مورد استفاده است . که در جوشکاری تیگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در هنگام خرید گیره ها لازم است ظرفیت باز شدن دهانه را مورد بررسی قرار داد. محل خروج گاز (Outlet) : در سمت دیگر فشارشکن قرار دارد و گاز خارج شده و مهار شده را خارج می سازد. تمامی این خدمات جوشکاری و تعمیرات نیروهای مجرب شرکت چگال فیدار در تهران به صورت خدمات جوشکاری در محل انجام می گردد.

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی میانه (1)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *