وال استریت ژورنال: عربستان سعودی و امارات درخواست بایدن برای گفتگوی تلفنی را رد کردند

[ad_1]

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که عربستان سعودی و امارات درخواست رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو در مورد بحران اوکراین را رد کرده اند.

به گزارش ایسنا، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در این باره نوشت: رهبران عربستان سعودی و امارات از تماس تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو درباره بحران اوکراین و بحران قیمت نفت خودداری کردند.

این روزنامه به نقل از منابع خود گزارش داد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی بارها از تماس با بایدن برای جلب حمایت بین المللی از اوکراین و جلوگیری از افزایش قیمت نفت خودداری کرده است.

محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در هفته‌های اخیر درخواست‌های آمریکا برای مذاکره با بایدن را رد کرده و تلاش‌های کاخ سفید برای برقراری گفتگوی تلفنی بین رئیس‌جمهور آمریکا و رهبران عربستان سعودی و امارات را ناکام گذاشته است.

یک مقام آمریکایی به این روزنامه گفته است که انتظار می رفت بین ولیعهد سعودی و بایدن تماس تلفنی برقرار شود، اما انجام نشد.

این روزنامه نوشت که دولت بایدن علیرغم خشم عربستان و امارات از برخی مواضع آمریکا در قبال ایران و یمن، به دنبال بهبود روابط با دو طرف بوده است.

او توضیح داد که عربستان سعودی و امارات می توانند به آرامش بازار نفت کمک کنند.

وال استریت ژورنال گزارش داد که محمد بن سلمان و محمد بن زاید هفته گذشته پس از خودداری از گفتگو با بایدن با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تماس گرفتند و رهبران دو کشور همچنین با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفتگو کردند.

این روزنامه به نقل از یک مقام سعودی نوشت که آمریکا از بن سلمان خواسته است برای حل مناقشه روسیه و اوکراین میانجیگری کند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، عربستان سعودی و امارات از پمپاژ بیشتر نفت برای اجرای طرح اوپک خودداری کرده اند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه را اعلام کرد و گفت که از تصمیم برای ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه کاملا حمایت می کند.

پوتین در 24 فوریه از آغاز عملیات نظامی ویژه در دونباس در جنوب شرقی اوکراین خبر داد و تاکید کرد که روسیه هیچ برنامه ای برای اشغال خاک اوکراین ندارد.

انتهای پیام/

[ad_2]
https://www.isna.ir/

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی میانه (1)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *