قوانین برگزاری شب های قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید سعید فطر در آذربایجان شرقی

[ad_1]

ایسنا/ آذربایجان شرقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، مراسم شب قدر در شهرهای دارای کرونا قرمز، نارنجی و زرد با ظرفیت محدود و حداکثر برگزار می شود. 90 دقیقه.”

تراب محمدی روز شنبه در پنجاه و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: مراسم شب قدر در شهرهای 30 درصد قرمز، 50 درصد نارنجی و 70 درصد ظرفیت شهرهای زرد و آبی برگزار می شود. تفاوت. رعایت رویه های اجتماعی و بهداشتی بلامانع است.

وی با اشاره به اینکه اقامه نماز عید سعید فطر در فضای آزاد اجباری نیست، افزود: این مراسم با توجه به ظرفیت اعلام شده در رنگ های قرمز، نارنجی و زرد در منزل و همچنین در راهپیمایی روز قدس برگزار شود. شهرها رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک طبق تمامی مراحل ممنوع است.

محمدی از شهروندان خواست در نماز عید سعید فطر و عید سعید فطر قرآن، تسبیح، مهر و کتب ادعیه خود را همراه داشته باشند.

وی گفت: متأسفانه شاهد کاهش عادی شدن و رعایت رویه های بهداشتی در جامعه هستیم که لازمه حساسیت بیشتر مردم نسبت به این موضوع است.

وی افزود: دانشگاه ها و مدارس استان باید بازگشایی شوند و دلیلی برای عدم بازگشایی وجود ندارد و امتحانات به صورت حضوری انجام می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به لزوم ثبت اصناف در سامانه ایران من گفت:

239 بیمار کرونیان در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری در استان گفت: در حال حاضر 239 میلیون بیمار در استان بستری هستند که از این تعداد 77 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. “

بهمن نگپور در ادامه با اشاره به کاهش رعایت نکات بهداشتی در استان گفت: رعایت بهداشت فردی از 66 درصد به 60 درصد، استفاده از ماسک از 51 درصد به 47 درصد و فاصله اجتماعی از 60 درصد کاهش یافته است. ٪ تا 56٪.

وی گفت: از 21 شهرستان آذربایجان شرقی، چهار شهر آذربایجان، سراب، ملکان و میانه نارنجی و 17 شهرستان در وضعیت کرونا زرد قرار دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری سابق آذربایجان، در این نشست رئیس دانشگاه تبریز نیز گزارشی از روند بازگشایی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و آخرین تحولات آموزش فردی ارائه کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]
https://www.isna.ir/

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی میانه (1)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *