فقدان سواد سایبری در بین والدین؛ زنگ هشدار برای کودکان

[ad_1]

ایسنا/ چهارمحال و بختیاری رئیس دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در چهارمحال و بختیاری گفت: برای جلوگیری از آسیب به کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، این فضا و استفاده از آن باید توسط والدین مدیریت شود.

یزدان یگانگی در گفت وگو با ایسنا، درباره لزوم حمایت از کودکان در فضای مجازی و اقدامات لازم برای مقابله با آن گفت: تخصیص می دهند و این مشکل می تواند به این نسل آسیب برساند.

رئیس دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: کودکان و نوجوانان از آسیب پذیرترین اقشار در هر جامعه ای هستند و تربیت این نسل در زمینه های مختلف و همچنین سلامت جسمی و روحی آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. “

وی افزود: آسیب جسمی موردی است که کودکان و نوجوانان به دلیل استفاده نادرست از فضای مجازی به عنوان مثال خشکی چشم، آسیب نخاع و گردن، کم تحرکی و در نتیجه افزایش وزن و غیره درگیر آن هستند، در حالی که اقدامات پیشگیرانه موثری در این زمینه برنامه ریزی نشده است. ، می توانند عواقب و صدمات جبران ناپذیری را ایجاد کنند که حتی در بزرگسالی نیز می تواند فرد را همراهی کند.

وی گفت: یکی از آسیب های فضای مجازی در کودکان و نوجوانان، مسائل مربوط به سلامت روان است. به عنوان مثال تماشای صحنه های خشن یا بی ادبانه باعث بروز مشکلاتی مانند تنهایی، پرخاشگری، بلوغ زودرس می شود و متاسفانه بسیاری از این اتفاقات آسیب زا به تدریج بر زندگی و رفتار افراد یعنی به مرور زمان تاثیر می گذارد. در یک دوره زمانی طولانی، موقعیت و رفتار فرد تغییر می کند و زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد و فرد دچار انزوا، اضطراب، افت تحصیلی و… می شود.

رئیس دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: البته نباید تنها به فضای مجازی نگاه زیانبار داشت و اذعان داشت که فضای مجازی زندگی دومی را برای همه مردم ایجاد کرده است، بنابراین آداب معاشرت باید در این زمینه آموزش داده شود. این فضا

وی افزود: برای جلوگیری از آسیب دیدگی کودکان و نوجوانان از فضای مجازی، این فضا و استفاده از آن باید توسط والدین مدیریت شود که این امر برای افزایش سطح آگاهی و اطلاعات والدین ضروری است، در واقع کودکان نباید. باسوادتر از پدر و مادرشان.» زیرا زنگ خطر جدی است و کودک می تواند والدین خود را فریب دهد.

یگانگی خاطرنشان کرد: والدین برای جلوگیری از آسیب جسمی به کودکان و نوجوانان می توانند ساعات محدود و مشخصی را برای استفاده فرزندشان از فضای مجازی در نظر بگیرند و همچنین پس از اتمام این ساعات فعالیت بدنی را برای او در نظر بگیرند.

رئیس دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در چهارمحال و بختیاری گفت: هدف گذاری استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی راهکاری است که می تواند آنها را از آسیب های این فضا دور نگه دارد و به نفع این نسل نیز باشد. از فضای مجازی.” همین بود.

وی افزود: هدف قرار دادن استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی برای جلوگیری از استفاده بیهوده از سایت ها و نرم افزارهای مختلف است و نرم افزار یا انیمیشن مورد استفاده باید توسط والدین برای کودکان در هر سنی انتخاب و شناسایی شود. والدین بزرگ می توانند انگیزه یادگیری برنامه های کاربردی در تولید محتوا را در آنها ایجاد کنند و در نتیجه استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی را کنترل کنند و همچنین فرصت های یادگیری را فراهم کنند.

یگانگی افزود: از این رو توجه به نحوه استفاده دقیق، حساب شده و حساس کودکان و نوجوانان از فضای مجازی حائز اهمیت است چرا که این گروه های سنی از حساسیت های خاصی برخوردار هستند اما در مجموع با اقدامات فوق می توان از فضای مجازی به درستی استفاده کرد. توسط کودکان و نوجوانان و آسیب در این زمینه حداقل است.

انتهای پیام/

[ad_2]
https://www.isna.ir/

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی میانه (1)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *