تصمیم «تعویض فرزندان استاد» برای دومین بار پس گرفته شد

[ad_1]

با اعمال بند 86 قانون دیوان عدالت اداری، دستور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر انتقال فرزندان اساتید دانشگاه برای دومین بار لغو شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دیوان عدالت اداری، یکی از مصوباتی که ایرادات زیادی نسبت به آن وارد شده، مربوط به مجوز ویژه و تبعیض آمیز انتقال فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه است که بر اساس آن ممکن است این مصوبه از دانشگاه تغییر کند. انتقال یا انتقال حد نصاب بر اساس ضوابط داشتن وقت و گروه آزمایشی و محدودیت در همان مکان برای نزدیکترین دانشگاه به عضو هیأت علمی دانشگاه که اصالتاً هیأت علمی در آنجا بوده و ترجیحاً در شهر محل کار عضو هیأت علمی باشد.

بر اساس این گزارش، این اساتید در تیرماه 1395 و مهر 1395 با درخواست رئیس دیوان عدالت اداری برای اعمال بند 86 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دادگاه‌های عدالت اداری و ابطال آن به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده‌اند. اخطارهای اجرایی مصوب هفتصد و سی و پنجمین جلسه دیوان عدالت اداری و تصویب و ابطال نامه مورخ 28/6/1300 از تاریخ تصویب الحاقیه آن در شهریور ماه 1400 به شرط اصلاح در آگهی دیوان عدالت اداری هیأت عمومی. ، دستورالعمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تسهیلات انتقال مشروط به دانشگاه ها اخذ شد. تبعیض ناعادلانه نسبت به حقوق دست اندرکاران و علیه اصل 9، اصل 3 و اصل 19 قانون اساسی.

لازم به ذکر است که از زمان تصویب این حکم تاکنون اعتراضات متعددی صورت گرفته و چندین بار از سوی دیوان عدالت اداری لغو شده است. 929 مورخ 1391/12/14 و دادنامه 1229 مورخ 22/4/1400 نیز مؤید این مطلب است. اما این بار دستورالعمل ها و اصلاحات جدیدی به شکلی دیگر انجام و اجرا شد که او اغلب این موضوع را تکذیب می کرد.

ماده 86 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دادگاه‌های اداری کشور می‌گوید: در صورتی که دستوری به نحوی با شرع یا قانون مغایرت داشته باشد یا از آن صلاحیت خارج شود، به رئیس قوه قضائیه یا رئیس دیوان ابلاغ شود. مرجع تصویب کننده علناً ابطال مصوبه را درخواست و درخواست می کند.

انتهای پیام/

[ad_2]
https://www.isna.ir/

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی میانه (1)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *