بیش از 40 درصد از بیکاران فارغ التحصیل دانشگاه هستند / پروژه های پشتیبانی فناوری در پارک ها را اجرا می کنند

[ad_1]

معاون فناوری و نوآوری وزیر کشور در خصوص طرح همیار فناوری گفت: در این طرح دانشجویان 6 ماه در شرکت های فناور و دانش بنیان برای دانشجویان کار می کنند که ماهانه یک میلیون تومان برای دانشجویان کارشناسی، 2 میلیون تومان برای ارشد. دانشجویان و 3 میلیون تومان برای دانشجویان دکتری.

به گزارش ایسنا، دکتر. علی خیرالدین امروز (یکشنبه 1 اسفند 1393) در گردهمایی معاونان دانشگاه ها و روسای پژوهشگاه های سراسر کشور گفت: ایران در تولید علم رتبه شانزدهم جهان و رتبه اول در سال 2020 را دارد. این منطقه در رتبه 60 در شاخص نوآوری ایران 2021 قرار دارد.

معاون فناوری وزیر کشور با اشاره به ضرورت ایجاد معاونت فناوری و نوآوری گفت:

وی ماموریت معاونت فناوری را تسهیل و بهبود اکوسیستم های فناوری، نوآوری و کارآفرینی با تمرکز بر دانشگاه ها و پارک ها از طریق گفتگو و تعامل ذی نفعان عنوان کرد. حمایت از دانشگاه های خارجی، کارآفرین و جامعه محور و همچنین حمایت از پارک های علم و فناوری ماموریت گرا از مهمترین برنامه های راهبردی این معاونت است.

وی افزود: توصیه ما این است که مدیر فناوری به عنوان معاونت پژوهش و فناوری تعریف شود اما دانشگاه ها با توجه به شرایط خود می توانند در این خصوص در هیئت امنا تصمیم گیری کنند.

معاون فناوری وزیر علوم خاطرنشان کرد: توصیه جدی ما این است که رئیس پارک در شورای دانشگاه و رئیس دانشگاه در شورای پارک عضویت داشته باشند و در این راستا تغییراتی صورت خواهد گرفت. “

دکتر. خیرالدین برنامه عملیاتی معاونت فناوری در امور صادرات و تعامل بین‌المللی، برنامه‌ریزی فناوری و جهت‌گیری مأموریت پارک‌ها، کمک هزینه‌های فناوری، توسعه فناوری نرم و قوانین ارتقا را اعلام کرد.

وی افزود: مهمترین راهکار فعلی ایجاد پردیس های ویژه، اصلاح آیین نامه ها و افزودن بندهایی تحت عنوان ابتکارات فناوری و نوآوری، ارتقای بستر تشویقی اعطای جایزه اساتید به فعالیت های فناوری و نوآوری است.

معاون وزیر علوم گفت: بیش از 40 درصد از بیکاران فارغ التحصیل دانشگاهی، بیش از 60 درصد کارآموزان ماهر جذب بازار کار و بیش از 50 هزار فارغ التحصیل در واحدهای فناور مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به طرح دستیار فناوری گفت: در این طرح دانشجویان 6 ماه برای دانشجویان شرکت های فناور و دانش بنیان با پرداخت ماهانه 10 میلیون تومان، برای دانشجویان ارشد 2 میلیون تومان و برای فارغ التحصیل 3 میلیون تومان کار می کنند. دانش آموزان.” به دانشجویان دکتری حقوق پرداخت می شود. قوانین این طرح نوشته شده و تا پایان هفته اعلام می شود. به 10 پارک علم و فناوری به عنوان پایلوت کمک پرداخت شده است.

انتهای پیام/

[ad_2]
https://www.isna.ir/

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی میانه (1)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *