افزایش 60 برابری تولید پتروشیمی نسبت به قبل از انقلاب

[ad_1]

ایسنا/ خوزستان مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: اگر تولید محصولات پتروشیمی را با دوران قبل از انقلاب مقایسه کنیم بیش از 60 برابر شده است و این با وجود 8 سال جنگ است و توسعه کشور و برق است. در حال بحث است.” پتروشیمی یکی از موهبت های جمهوری اسلامی است.

مرتضی شهمیرزایی امروز 12 اسفندماه در مراسم افتتاح انبارها، مخازن ذخیره سازی و اسکله خلیج فارس بیدبلند در ماهشهر گفت: در منطقه ماهشهر 22 مجتمع تولیدی وجود دارد که به آخرین بسته اضافه شده، در مجموع 23 طرح و بسته اضافه می شود. .

وی افزود: در حال حاضر 10 پروژه در منطقه در دست بهره برداری داریم که یکی از آنها پروژه سلمان است که علاوه بر تولیدات، محصولات جانبی برای کشور مانند پلی استایرن، متیل دی اتانول آمین و اتیلن اکساید دارد. است.

به گزارش ایسنا، شاه میرزایی گفت: منطقه ماهشهر منطقه ای است که قبل از انقلاب مجتمع های پتروشیمی مانند رازی در این منطقه ایجاد شده بود. قبل از انقلاب ظرفیت ایجاد شده کشور برای بحث پتروشیمی، تولید 3 میلیون تن محصولات پتروشیمی در سال با تمام محدودیت ها و مشاوران بود، اما تولید کشور 1.5 میلیون تن در سال بود و علیرغم همه ادعاهای خارجی ها توانست. این کار را انجام دهید. از 50 درصد آن ظرفیت تجاوز نکنید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران افزود: به برکت جمهوری اسلامی به 90 میلیون تن ظرفیت تولید در سال رسیده ایم و اگر تولید محصولات پتروشیمی را با دوران قبل از انقلاب مقایسه کنیم افزایش یافته است. بیش از 60 بار.” با وجود هشت سال جنگ در کشور و توسعه برق در بحث پتروشیمی از برکات جمهوری اسلامی است.

وی افزود: برنامه ها و کارهای اخیر دولت هشتم بر اساس دستور وزیر نفت، ظرفیت فعلی 90 میلیون تنی پتروشیمی را تا پایان برنامه هشتم به 200 میلیون تن در سال افزایش می دهد.

شهمیرزایی با اشاره به مذاکره با خارجی ها برای فروش این محصولات گفت: محصولات تولید شده در گذشته عمدتاً محصولات اساسی بوده و در آینده تنوع بخشی به محصولات پتروشیمی نیازمند دانش فنی مختلف و هماهنگی عالی است. این صنعت به اوج هایی خواهد رسید که شایسته جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایسنا، محمد طلا مجلسی نماینده مردم بهبهان و آقاذری نیز در این مراسم گفت: نتیجه این است. بید بلند خلیج فارس است. من از نزدیک شاهد تلاش این گروه بوده ام و مهمترین رکن آن سرمایه نیروی انسانی است.

وی افزود: تلاش های زیادی در این مجموعه انجام شده و این موضوع برای مردم استان و برای هلدینگ خلیج فارس مایه خیر و برکت است. این مجموعه ها دارای قابلیت ها و قابلیت های بسیار خوب و ارزشمندی هستند که می تواند رضایت را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/

[ad_2]
https://www.isna.ir/

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی میانه (1)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *