اصول عملکرد چیلر سیلندر پیستونی به فیکس

اصول عملکرد چیلر سیلندر پیستونی – به فیکس
کمپرسور سیلندر پیستونی

همان طور که از اسم کمپرسورهای پیستونی میتوان فهمید، این کمپرسورها برای متراکم کردن مبرد از ساز و کار سیلندر و پیستون استفاده میکنند. با توجه به ویژگیهای مهمی که این نوع کمپرسور در برابر سایر کمپرسورها دارد، میتوان دو مزیت اصلی را برای آن برشمرد که در زیر به آن ها اشاره شده است. بعنوان مثال عمده کمپرسورهای سیلندر پیستونی امکان کار با مبردهای R22، R134a و R407c را دارند برای شارژ هر یک از این مبردها میبایست روغن متناسب با آن نیز به کمپرسور شارژ شود. کارتر های بسته تحت فشار مکش بوده و مکانیزم میل لنگ و شاتون و روغن کاری در آن قرار می گیرد و برای کنترل سطح روغن شیشه روغن نما و برای دسترسی به مکانیزم میل لنگ و شاتون و پمپ روغن درپوشهای حفره ای و جنبی وجود دارد . در زمانی که برای انتقال انرژی از الکتروموتور به میل لنگ از تسمه استفاده می شود . برای اینکه در جمع کردن پیستون با شاتون پیستون نسبت به محور سیلندر کج نباشد . در کمپرسور پیستون تنه ای ، رینگ های موجود علاوه بر آب بندی کردن پیستون با سیلندر، مقداری از نیروی حاصل از انتقال شاتون به پیستون را بر روی خود حذف می کند.

کمپرسور سیلندر پیستونی

قبل از باز کردن دریچهی هواکش، کمپرسور را خاموش کنید. کمپرسور دو سیلندر پیستونی شرکت البرز ماشین کرج با قدرت هوادهی 4 بار و ظرفیت مخزن 200 لیتری برای هوادهی ماشین آلات بسته بندی این شرکت استفاده میشود.این دستگاه با قدرت 2 اسب بخار به راحتی فشار باد مورد نظر دستگاههای بسته بندی این شرکت را تامین میکند. هنگام نصب کمپرسور کمیت و کیفیت قطعات آن اهمیت زیادی دارد و تأمین تمامی قطعات به میزان کافی برای سیستم به عهده ی شرکت فروشنده است. امروزه دمای هوا بسیار بالاست به همین دلیل سرویس های تهویه مطبوع مسکونی کاربرد زیادی دارند. همچنین کمپرسور های پیستونی بیتزر با اغلب مبرد های موجود در بازار سازگاری داشته و در دمای بالای صفری و زیر صفری کاربرد دارد. اگرچه نمونههای کوچکتر این نوع کمپرسور تنها از پمپ و موتور تشکیل شدهاند و عملکرد سادهتری دارند. بهترین نوع کاسه نمد فنری با کوپل یا چفت های حلقه ای می باشد که یکی از گرافیت مخصوص و دیگری از فولاد سخت می شوند . به گروه اول می توان کاسه نمد سیلیفونی و فنری را نسبت داد . عوامل مختلفی از جمله میزان فشار کاری کمپرسور، توان موتور، ظرفیت هوادهی و … ᠎This  da​ta was cre᠎ated wi᠎th G᠎SA Con​te nt​ G᠎enerator᠎ Demover​sion​!

دیگر قسمت چیلر کمپرسور رفت و برگشتی هیتر کارتر میباشد که باید ۲۴ ساعت قبل از روشن شدن کمپرسور، در مدار قرار گیرد و در صد امتزاج روغن و مبرد را کاهش دهد. این امر باعث کم شدن تعداد برجستگی ها و هرمتیک بودن کمپرسور و درست قرار گرفتن محور سیلندر ها نسبت به محور درز ( سوراخ ) زیر یاطاقان میل لنگ می شود . کمپرسور پیستونی رفت و برگشتی یا تناوبی از قدیمی ترین انواع کمپرسور ها می باشد.با پیشرفت صنعت در قرن 19 و20 و به دنبال آن با پیشرفت صنایع شیمیایی و پتروشیمی، تغییرات مهمی در طراحی و ساخت کمپرسور های پیستونی به وجود آمد. کمپرسورهای پیستونی یکی از قدیمیترین و رایجترین کمپرسورهای جابهجایی مثبت هستند که با استفاده از پیستون عمل فشرده سازی هوا را انجام داده و فشار مورد نیاز انواع تجهیزات، دستگاهها و ابزارهای پنوماتیک را فراهم میکنند. در پمپ بادهای پیستونی حجم بیشتری از هوا به داخل مخزن فرستاده می شود و برای مشاغلی که نیاز به حجم بالایی از هوا در محدوده وسیع تری هستند مناسب می باشد.کمپرسورهای هوای پیستونی نیز مانند سایر پمپ بادها، دارای انواع مختلفی از نظر عملکرد هستند و ساختار آن ها نیز ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد.

شاتون برای اتصال میل لنگ به پیستون یا به واسطه بکار می رود و جنس آن فولاد و بعضی اوقات چدن تشکیل شده از میله با دو سر که یکی از آنها اتصال ثابت دارد و دیگری مجزا یا جدا شونده است . واسطه برای اتصال رابط و شاتون بکار می رود و یک حرکت متناوب مستقـــیم الخط را طی می کند . مکندگی کمپرسور ، گاز را از سمت راست فشار ضعیف به سمت فشار قوی منتقل می کند ، و حجم گازی که باید متراکم شود بستگی به میزان جابه جایی پیستون کمپرسور دارد . رفع گرد وغبار از کویل ها و نگهداری و پاکسازی مداوم آنها کار دشواری نیست و ساده ترین راه برای نگهداری کمپرسور محسوب می شود. پیستون کمپرسورهای افقی از چدن یا فولاد با تسمه های بابیتی در قسمت پائین می باشد . پیستون بدون رینگ معمولاً از چدن یا فولاد با کربنیک پائین ساخته می شود . کارتر کمپرسور معمولاً از چدن ریخته شده بوده و در کمپرسور های کوچک از آلیاژ آلومینیوم می باشد. این قسمت کمپرسور یکی از مهم ترین اجزاء می باشد و باید خیلی سخت و محکم و در سطح اتصال آن نباید در شرایط مختلف خورندگی ایجاد شود .

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کمپرسور سیلندر پیستونی لطفا از سایت ما دیدن کنید.

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی میانه (1)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *