ارایه پیش نویس آیین نامه اجرایی ماده (۱۲) قانون مالیات بر ارزش افزوده به دولت

[ad_1]

وزارت امور اقتصادی و دارایی در اجرای تکلیف مقرر در ماده (۱۲) قانون مالیات بر ارزش افزوده و به منظور جلوگیری از ایجاد وقفه در فرآیند اجرایی قانون مذکور، پیش نویس آیین نامه اجرایی ماده قانونی یاد شده را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، به موجب ماده (۱۲) قانون مالیات بر ارزش افزوده، عرضه کنندگان کالاها و خدمات که به موجب این قانون و سایر قوانین از مالیات و عوارض معاف می باشند و همچنین فعالان اقتصادی مستقر در مناطق آزاد تجاری‌ – صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی که حجم معاملات سالانه آنها از مبلغی که به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور به تأیید هیئت وزیران می رسد، بیشتر باشد، مکلف به عضویت و ثبت معاملات در سامانه مؤدیان هستند. این حکم شامل کلیه مناطق کشور از جمله مناطق آزاد تجاری‌ – صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی می‌شود. همچنین متخلفان از حکم این ماده علاوه بر جریمه مندرج در بند «ب» قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، مشمول جریمه ای معادل ۹ درصد ارزش معاملات ثبت نشده در سامانه مذکور می‌شوند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی در اجرای تکلیف مقرر در ماده قانونی مذکور مبنی بر تهیه و تصویب آیین نامه اجرایی این ماده در خصوص مناطق آزاد تجاری – صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی ظرف سه ماه پس از ابلاغ قانون یاد شده، پیش نویس آیین نامه اجرایی مربوط را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرده است.

به موجب پیش نویس آیین نامه اجرایی فوق، اشخاص مشمول این آیین نامه مکلفند پس از راه اندازی سامانه مؤدیان، به ترتیبی که سازمان امور مالیاتی کشور اعلام می کند، نسبت به ثبت نام و عضویت در سامانه مزبور اقدام نموده و معاملات خود را از طریق سامانه ثبت نمایند.

عدم عضویت اشخاص مشمول در سامانه مؤدیان، جریمه ای معادل ۱۰ درصد مجموع مبلغ فروش انجام شده از آن طریق یا ۲۰ میلیون ریال، هریک که بیشتر باشد و محرومیت از اعمال معافیت های مالیاتی، نرخ صفر و مشوق های موضوع قانون مالیات های مستقیم در همان سال مالی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

همچنین عدم ثبت معاملات توسط اشخاص مشمول پس از راه اندازی سامانه مؤدیان، مشمول جریمه ای معادل ۹ درصد ارزش معاملات ثبت نشده (اعم از کالاها و خدمات معاف یا مشمول) در سامانه مذکور می باشد.

پیشنهاد فوق هم اکنون در کمیسیون اقتصاد دولت مراحل بررسی و تصمیم گیری را سپری می کند.

انتهای پیام

[ad_2]
مهمترین خبرهای روز

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی میانه (1)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *