کیفیت پایین خودروهای داخلی عامل اصلی تصادفات جاده ای است

[ad_1]

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بی کیفیتی خودروهای داخلی، بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی و غیراستاندارد بودن جاده ها در کشور از عوامل اصلی تصادفات جاده ای و مرگ و میر زیاد است.

غلامرضا شریعتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تعداد زیاد فوتی ها در تصادفات جاده ای در ایام نوروز، اظهار کرد: به نظر من عوامل زیادی در میزان بالای مرگ و میر در تصادفات جاده ای تاثیرگذار است؛ به طوری که در تصادفات جاده ای تعداد زیادی از جان باختند. اول اینکه بی کیفیت بودن وسایل نقلیه داخلی بدون ایمنی لازم در تصادفات یکی از دلایل افزایش تلفات تصادفات جاده ای است. عامل دیگر قوانین راهنمایی و رانندگی است که متأسفانه رانندگان به آن توجهی نمی کنند که عاملی تأثیرگذار در بروز تصادفات است.

وی افزود: اما عامل دیگری که بسیار حائز اهمیت است، ظاهر غیراستاندارد معابر است. بر اساس آمارهای ارائه شده تاکنون بیش از 500 نفر از هموطنان در تصادفات جاده ای در ایام تعطیل جان خود را از دست داده اند. با گذشت بیش از 500 نفر از جان باختگان موج کرونا، کل کشور برای کاهش تلفات تصادفات بسیج شدند و به نظر می رسد باید برای کاهش مرگ و میر تصادفات جاده ای اقدامات ویژه ای انجام شود.

تامین بودجه ویژه برای ایمنی راه ها

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نقاط حادثه خیز معابر شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام و استانداردسازی معابر با جدیت انجام شود. سالانه مبالغ هنگفتی برای پرداخت باج یا هزینه های درمانی پس از تصادف جاده ای هزینه می شود. من معتقدم دولت باید یک بار برای همیشه بودجه ویژه ای برای استانداردسازی و ایمنی راه های کشور در نظر بگیرد. در نهایت این کار 20 هزار میلیارد تومان بودجه می خواهد، اما برای نجات جان هموطنان و رفع نگرانی خانواده ها ارزش پس انداز دارد.

شریعتی در پایان خاطرنشان می کند: برای کاهش تا حدودی مرگ و میر در تصادفات جاده ای حداقل با ایمن سازی جاده ها نیازمند تخصیص بودجه ویژه هستیم که همت عمومی را می طلبد.

انتهای پیام/

[ad_2]
https://www.isna.ir/

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی میانه (1)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *