قهرمان لیگ هندبال را نباید فقط با چند بازی قضاوت کرد

[ad_1]

سرمربی تیم هندبال شهید شاملی کازرون گفت: در لیگ هندبال احتمال برخورد و مصدومیت بازیکنان زیاد است بنابراین با چند بازی اخیر نمی توان قهرمان را مشخص کرد و باید قهرمان شود. بین بازی‌ها تصمیم گرفت.”

محمدرضا رجبی در گفت وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیمش در لیگ برتر هندبال گفت: در مرحله گروهی عملکرد خوبی داشتیم و تنها یک شکست مقابل سپاهان داشتیم. در مجموع بازیکنان من در رفت و برگشت عملکرد خوبی داشتند. خوشبختانه تمرینات خوبی برای پلی آف داریم و برای کسب بهترین نتایج آماده هستیم. جوبهان رقیب ما در پلی آف است. این تیم ریشه دار است و بازیکنان خوبی دارد. در طول لیگ دو بار مقابل آنها بازی کردیم و هر دو بار موفق شدیم آنها را شکست دهیم. سعی کنیم با انجام یک بازی خوب فردا در خانه حریف نتیجه لازم را بگیریم. دور برگشت این مرحله در کازرون انجام می شود.

سرمربی تیم هندبال در ادامه گفت: برای مرحله پلی آف امتیاز رفت و برگشت حذف می شود و تیم بدون امتیاز وارد پلی آف می شود. تیمی که بهترین نتیجه را بدهد قهرمان می شود. سال گذشته مسابقات دوره ای برگزار شد. خیلی خوب بود که هر تیمی با امتیاز از مرحله گروهی به دور دوم صعود کرد اما امسال نه. در حال حاضر ما و سپاه 34 امتیازی شده ایم اما تیم های بعدی 25 و 20 امتیازی هستند. تفاوت ما با تیم چهارم بسیار زیاد است. البته طبق برنامه مسابقات، امتیاز تیم ها در مرحله پلی آف صفر خواهد بود و این تصمیم باید اجرایی شود. در این مرحله تیم ها به مصاف یکدیگر می روند و نتیجه این دو دیدار را فینالیست ها مشخص می کنند.

آیا مدت زمان لیگ با پلی آف مطلوب تر است؟ وی گفت: خوب لیگ رفت و برگشت خوب است، سال گذشته با توجه به تمرکز روی مسابقات، تیم بعد از مرحله گروهی به دور دوم صعود کرد. در سال های گذشته مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار می شد و تیم ها بر اساس امتیاز کلی مسابقات مرتب می شدند. به این ترتیب به نظر می رسد نتیجه تلاش تیم نادیده گرفته شود، یعنی تیمی که در طول مسابقه بیشترین امتیاز را کسب کند، با قدرت بازی کند و تعداد زیادی از بازیکنان را به دلیل مصدومیت از دست بدهد. ، نادیده گرفته می شود.

سرمربی تیم هندبال شهید شاملی کازرون افزود: البته این مدل از ابتدا قطعی شده و باید تابع تصمیمات باشیم. اما به طور کلی لیگ های هندبال بیشتر مستعد برخورد و آسیب دیدگی بازیکنان هستند بنابراین نمی توان در چند بازی اخیر قهرمان را مشخص کرد و باید بین بازی ها تصمیم گیری شود. مصدومیت یک تیم به احتمال زیاد منجر به غیبت بازیکن می شود و در نتیجه نگه داشتن تیم برای تیم مضر است. اما در رقابت های فصل تیم ها دو بار با هم بازی می کنند و هر تیمی که قوی تر باشد برنده می شود.

رجبی درباره بازی های پلی آف گفت: در حال حاضر هر چهار تیم شانس قهرمانی دارند. تیم چهارم می تواند با 14 امتیاز کمتر برنده شود یعنی 8 بازی را باخته است. این هم نوعی برگزاری است. البته این اتفاق در لیگ والیبال هم می افتد که تیم قهرمان به تیم انتهای جدولی باخت و به فینال نرسید. البته در والیبال شرایط کمی با هندبال متفاوت است زیرا بازیکنان مقابل هم قرار نمی گیرند.

وی در نهایت گفت: خدا را شکر لیگ خوبی بود. بازی های مرحله گروهی بسیار نزدیک بود و تیمی نبود که بتواند به راحتی بازی کند. تیم های انتهای جدول نیز بازی خوبی با تیم های بالای جدول داشتند و هندبال خوبی به نمایش گذاشتند. اینها همه زیبایی های لیگ هستند و هندبال را بهتر می کنند. ملی پوشان هم از دل این لیگ می آیند و با آمادگی بیشتری وارد مسابقات می شوند و در تیم ملی بهتر بازی می کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]
https://www.isna.ir/

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی میانه (1)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *