خرید-نحوه-نگهداری-خرما-در-سردخانه-خرما—بازرگانی-گرام-(2)

خرید نحوه نگهداری خرما در سردخانه خرما – بازرگانی گرام
ساخت سردخانه, هزینه ساخت سردخانه, قیمت ساخت سردخانه, نحوه ساخت سردخانه, ساخت سردخانه میوه, ساخت سردخانه زیر صفر

در سردخانه های زیر صفر معمولا به دلیل بار برودتی بالا از مبرد های آمونیاکی استفاده می شود و به همین دلیل به سردخانه های زیر صفر سردخانه ی آمونیاکی نیز گفته می شود. ساخت سردخانه بالا صفر لبنیاتی، ساخت سردخانه بالا صفر میوه، ساخت سردخانه نگه داری میوه و حتی ساخت سردخانه زیر صفر پروتئینی برای نگهداری از تمامی محصولات تولید شده در کارخانه های مختلف لازم و ضروری است. برای مثال میوه و سبزی محصولات بسیار حساسی هستند زیرا بلافاصله پس از تولید و برداشت باید به روش های مناسبی نگهداری شوند تا دچار فساد نشوند.اغز این رو از سردخانه های بالای صفر استفاده می شود. از تجهیزات این سردخانه می توان به موتور یا کمپرسور آن اشاره کرد که انتخاب درست آن با توجه به دمای مورد نیاز و نوع محصول نگهداری شده بسیار اهمیت دارد زیرا باید بتواند توانایی تامین دمای مورد نیاز را داشته باشد. امروزه استفاده از سردخانههای بزرگ صنعتی برای تمام صنایع از باغداری گرفته تا توزیعکنندگان گوشت، مرغ، ماهی، انواع میوه و سبزیجات و همچنین صنایع دارویی امری لازم و ضروری به شمار میرود؛ زیرا با ایجاد این سردخانهها تا حدود زیادی میتوان از فساد موادغذایی و داروها جلوگیری نمود. ᠎This a rt᠎ic le has  been ​done  by GSA Con te nt G​enerator  Dem ov᠎ersion !

نحوه ساخت سردخانه

سردخانههایی که با هزینه کمتر و ابعاد کوچک تر ساخته میشوند، برای نگهداری یخ و محصولات منجمد کوچک کاربرد دارند و معمولا اینگونه سردخانهها طرفداران بیشتری نسبت به بقیه سردخانهها دارند. برای نگهداری ماهی در سردخانه زیر صفر بهتر است که از ماهی بدون چربی برای اینکار استفاده شود و توصیه می گردد ابتدا در تونل انجماد ماهی را منجمد و سپس به سردخانه با دمای 30- درجه برای نگهداری طولانی مدت انتقال داد. در نگهداری مرغ علاوه بر بسته بندی محصول نیاز است که ابتدا با روش مستقیم یا غیر مستقیم آن را سریعا سرد سازی کرد و سپس به سردخانه زیر صفر برای نگهداری انتقال داد. در حقیقت سردخانههای صنعتی وظیفه ی دریافت گرمای محفظه و انتقال آن به محیط خارج را دارند. گوشت قرمز اغلب به صورت لاشه درسته و یا قطعه قطعه شده و بنابر درخواست مشتری نگهداری می گردد و دمای مورد نیاز برای انجماد آن -35 درجه سلسیون می باشد. برای انتخاب کمپرسور سردخانه زیر صفر ابتدا بار برودتی سردخانه را محاسبه کرده و با توجه به آن و همچنین دمای اواپراتور و کندانسور اقدام به انتخاب کمپرسور می کنند تا بتواند بار برودتی سردخانه زیر صفر را تامین کند . این سیستم با توجه به نیازهای مصرف کننده همچون ظرفیت برودت مورد نیاز؛ قابلیت اطمینان بالا؛ شرایط نگهداری محصولات (پیش سرد؛ سرمای زیر صفر؛ سرمای بالای صفر) تهیه و مورد استفاده قرار میگیرد.

ساخت سردخانه میوه

امروزه سردخانههای فریونی به صورت بسیار گسترده ساخته میشوند. برای انجام این فرایند ابتدا روغن مخصوص را در یک حلال حل نموده و یا آن را توسط یک امولسیون کننده به صورت امولسیون در آب در میاورند و بعد محصول و میوه مورد نظر را از درون آن عبور میدهند. هزینه های انجام شده در راه اندازی انواع سردخانه ها ( چه بالای صفر و چه زیر صفر ) شامل سه دسته می شود؛ هزینه اول جهت ساخت و راه اندازی و نصب ساندویچ پانل اخذ می شود ، هزینه دوم جهت راه اندازی تجهیزات سرمایشی بر روی آن گرفته می شود و هزینه سوم نیز جهت نصب کلی این موارد و تست صحت عملکرد اخذ می شود. در نوع اول دی اکسید کربن از مخزن مجاور سردخانه زیر صفر به داخل تزریق شده و ترکیب هوا را تغییر میدهد. به طور کلی سردخانههای صنعتی به دو دسته سردخانههای صنعتی بالای صفر و سردخانههای صنعتی زیر صفر تقسیم میشوند. در پاسخ به سوال چگونگی تاسیس سردخانه زیر صفر می توان گفت که طراحی و ساخت سردخانه علاوه بر هزینه هایی که دربر دارد نیازمند دانش کافی است تا در زمان تاسیس و همچنین در زمانی که سیستم احتیاج به نگهداری دارد از به وجود آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

هزینه ساخت سردخانه

با توجه به استقبال زیاد مردم از بستنی و چون بستنی یکی از خوراکی هایی است که در همه جای دنیای طرفداران پر و پا قرصی دارد، به همین دلیل سردخانه هایی اختصاصی، برای نگهداری بستنی طراحی و ساخته می شود. نوع سوم از سردخانه های زیر صفر کانکسی یا متحرک می باشد که به جای استفاده از دیوارهای اتاق ساختمان، از کانکس یا سازه های فلزی بهره می برند و به راحتی قابلیت انتقال به هر محیطی را فراهم می نمایند، این نوع سردخانه از پر فروش ترین سردخانه ها در بازار به حساب می آید. نام دیگر این سردخانه ها سردخانه انماد می باشد .بازه دمایی در سردخانه زیر صفر بین صفر تا 18- درجه سانتی گراد است.برخی از محصولات مانند مرغ،گوشت،بستنی، کره، بعضی از انواع پنیرها برای ماندگاری باید در دمای زیر صفر درجه نگهداری شوند از این رو از سردخانه های زیر صفر درجه استفاده می شود. علاوه بر مصالحی که برای پوشش دهی سردخانه ها استفاده می شود تجهیزات سرمایشی که برای سردخانه ها استفاده می شود نیز هزینه ی دیگری برای شما به دنبال خواهند داشت که بایستی در نظر گرفته شود. تجهیزات سردخانهای به همراه قیمت جزئیات آنها در مرحلهی بعدی میبایست توجیه اقتصادی گردد.

قیمت ساخت سردخانه

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد هزینه ساخت سردخانه سیب زمینی لطفا از صفحه ما بخواهید.

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی میانه (1)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *